fredag 31 augusti 2007

Sorgliga verksamheter i Skäris

Jaha, det var ju otippat. Jag har förstås blivit besatt av Facebook. Är där JÄMT. Den där omedelbara responsen är som socker – instant satisfaction.
På måndag börjar jag jobba och vi har fortfarande inte tagit tag i den kedja av åtgärder som ska till för att Rufus ska få sitt rum. Vi måste handla Gorm hyllkombination på IKEA så att vi kan lasta in mer i vårt minimala källarförråd. Tyvärr har vi ingen bil att forsla skiten i. Och så länge vi inte har utrymme i källarförrådet bygger vi väggarna i Rufus rum fulla med urväxta barnkläder, babysitters som vi inte längre använder och annat skit.
Fan vad jag längtar efter att åka utomlands, dricka mig full, äta middag på restaurang. spela playstation i timmar. Fan vad jag inte längtar efter att styra upp i vårt källarförråd.

Sorgligaste affärsverksamheterna i Skäris
1. Frukt och brödståndet på baksidan av centrum (är det Måsholmstorget det heter?)
Ingen handlar där. Någonsin. Som om det inte måste vara nog deppigt att stå och frysa utomhus i ett stånd.
2. Woken på restaurangtorget
Eller snarare skylten ”Börja köa här”. Det är torgets minst besökta restaurang och jag har ALDRIG sett en kö där.
3. Björn Borg-affären på övre plan i centrumet
Där har jag heller aldrig sett en enda kund. Bara en grymt uttråkad expedit. Tyvärr gäller det Denim for girls också.

Inga kommentarer: